Do głównych wyzwań związanych z projektem należało przygotowanie nowoczesnego i estetycznego projektu, który będzie charakteryzował się nie tylko łatwością obsługi, ale również dostępnością dla różnych urządzeń – zarówno mobilnych (możliwość używania tabletów jako terminala kasowego) jak i stacjonarnych (obsługiwanych dotykowo lub za pomocą zewnętrznej klawiatury.
- Używanie przy różnym typie oświetlenia zewnętrznego
- Używanie zarówno na nowoczesnych komputerach operujących w wysokiej rozdzielczości, jak i na przestarzałych, budżetowych sprzętach (czasami nawet z monochromatycznymi ekranami)
- Obsługę przez użytkowników bez pełnego przeszkolenia – system musiał być na tyle intuicyjny, żeby nie trzeba było przeprowadzać osobnych szkoleń dla pracowników
- Przygotowanie rozwiązań zdalnego zarządzania asortymentem, promocjami, stanami magazynowymi itp.
- Przygotowanie rozwiązań problemów z dostępnością do internetu, konfliktami wprowadzania tych samych produktów przez różne osoby itp.
Oczywiście system tych rozmiarów poza aplikacją „kasową” wymagał również zaprojektowania aplikacji do zarządzania całym systemem w obrębie sieci handlowej.
Prace projektowe trwały ok 6 miesięcy oraz zaowocowały kilkudziesięcioma ekranami do wdrożenia (na podstawie których można było przygotować nawet kilka tysięcy wariacji).
Efekt – przy pierwszych wdrożeniach testowych w sieci kilkuset punktów handlowych powiązanych w sieć – nowi użytkownicy aplikacji bez żadnego szkolenia byli w stanie pracować bez przestojów. Zmiana aplikacji ze starej na nową nastąpiła z dnia na dzień. Pytań obsługi „jak coś zrobić?” nie zanotowano:)
Oczywiście przy okazji projektowania tak dużego systemu informatycznego – potrzebna była też strona internetowa prezentująca możliwości Core POS. Również tym się zajęliśmy.